tisdag 3 mars 2009

Home is where your heart is

Så är jag hemma igen efter en intensiv vecka i huvudstaden, jag andas ut och in , den otroligt sköna balsamluften i Jämtland, solen är på sitt allra bästa humör och det går bara inte att sitta inne. Tar en lååång pratpromenad med dotter och barnbarn.
Biblioteket ringer om böcker som ligger och väntar.
Elin Wägner, Väckarklocka, alltid favorit och Jorden vi ärvde, en ny antologi om vår framtid, vårt vägval. Författare och titlar som fyller mig med förväntan och förhoppning; Sven Lindqvist, KG Hammar, Maria Kuchen, Marta Cullberg -Weston m.fl. Ett stort skepp ska vändas,Den smarta smarta människans utmaning,"En förnöjd själ ler åt honungskakor", om avståendets mening. Solidaritet, ett ord jag bara alltför sällan hör nu för tiden.
Den boken får jag bara ha 14 dagar så jag börjar nu.
Länge leve biblioteken och solidariteten!

Inga kommentarer: