söndag 25 januari 2009

Matilda hemma på blixtvisit från Stockholm och vi fikar, äter och umgås med Sara, Moa och deras familjer.
Snön yr utanför fönstret och vi lyssnar på Eva Dahlgren, Leonard Cohen och Emmylou Harris.Det blir en skön lugn hemmakväll och sovautmorgon.
Ikväll är det Stickcafé i Kaxås igen , ska bli roligt att träffa stickgänget och frossa i stick- och virkbeskrivningar och fika. Förra gången lärde jag mig av Gerd att sticka Jämtlandsvanten , bevisbild kommer!
Jag har försökt få köpa isländskt garn direkt från Alafoss på Island men det var krångligare än jag trodde får försöka på nytt sätt.

3 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Kerstin! Så mysigt med din blogg, jag gillar att höra om livet i den lilla byn. Väntar ivrigt på bildbevis på Jämtlandsvanten och varför inte en bild av dig vid det fina huset!!Kram.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Härligt med kväll med musik. Har du lyssnat på norska Ane Brun?? Kram

kerstin sa...

Ane Brun, jo men det var länge sen, måste uppdatera mitt cd-förråd.När jag bestämmer mig för att köpa nytt är det så mycket jag vill ha så jag kan inte prioritera och åker hem utan.
Kram