fredag 12 juni 2009

Röster

Det här med färger är intressant, t.ex. nu när jag skulle skriva om röster - vilken färg symboliserar rösten? jag tyckte att det blev turkos, som luft, himmel.

Nåt väldigt fragilt.

Jag har länge haft en idé att samla på röster, jag älskar röster.

Jag tror att det började med att jag la märke till min farmors röst, gammal , lite knarrig, lite ansträngd eller som att det var en ansträngning att tala, men väldigt angeläget.

Jag LYSSNADE och tänkte att jag skulle spela in den, rösten. Men tyvärr gjorde jag inte det och nu har den rösten tystnat.

Jag är sån att jag vet precis vem jag pratar med om jag hör en röst som jag tidigare har hört, däremot kanske jag inte minns namnet på personen.

Rösten är så enormt personlig och avslöjar också en hel del om den som talar.

Jag själv har varit väldigt talängslig inte vågat utrycka min personliga röst, varit rädd för att läsa högt i skolan, osv.

Med växande självförtroende har rösten dock börjat ta form och jag känner mig numera rätt bekväm med min röst.

Det handlar ju om att komma hem till sig själv och då också bottna i sin röst.

Hur spännande är det inte att vara människa!

Inga kommentarer: