tisdag 23 juni 2009

Antiklimax

Idag hade vi planerat en utflykt till en nygammal örtagård, enligt annons i bladet skulle där finnas fullt av köksväxter och blommor att köpa.

Jag ringde på morgonen och frågade när de öppnar, en butter röst svarar att kl 10 öppnar de.

Ont anande men sa inget till de andra for vi iväg.

Väl framme mötte vi en man som jag började prata med varpå han försvann in i ett hus i närheten utan att svara. Ok tänkte jag , språkförbistring. Strax kom en äldre korpulent man ut och frågade om det var vi som ringt tidigare.

Jag erkände och han började ursäkta sig över oordningen, han hade flyttat dit i vinter och det hade minsann inte varit lätt, ett faktum som jag ger blanka fasen i.

Har man annonserat en vecka tidigare om ett himmelsk örtagård så förväntar man sig nåt annat än det vi såg, rester av en underbar trädgård men totalt förfallen och vanskött. Två stressade kvinnor som försökte serva oss som kommit för att handla, de ska ha all heder.

Jag vet inte , men det kändes som att komma till en otidsenlig arbetsplats milt sagt.När jag sen fick klart för mig att chefen höll på att lära in sig på växter var måttet rågat för min del.

4 kommentarer:

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Usch vad snopet!!! Jag var på Zeta häromdan och fikade - vad fint det är där men hiskeligt dyrt. Inspirationen kostar ju dock ingenting.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

testade för övrigt spikmattan som trendiga Kerstin gav Sara redan förra julen - var nyfiken på den men har inte gillat marknadsföringen - men det var faktiskt oerhört avslappnande!

kerstin sa...

Va roligt ,ja Sara och Moa gillar den och tjejerna på jobbet är lyriska.Va glad jag är att de kom iväg alla kära.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja det var fina dagar, men jag saknade dig och det var jobbigt att Elin var nyopererad och att Ellen och Emil inte kunde komma eftersom de tog hand om henne. Samtidigt är jag så glad över att de tar hand om varandra så fint. Men som sagt: ni fyra och Maryeme saknades!