torsdag 19 februari 2009

Innerst inne

Hämtade dottern vid Östersunds flygplats igår, vi hade inte setts på ettochetthalvt år,då var hon hemma på blixtvisit från LA.
Nu kom hon för att stanna,åtminstone i Sverige,åtminstone tills vidare. Det är ju så det är, vi vet egentligen ingenting om framtiden , vi kan gissa och planera och drömma, men hur det sen blir det får vi se.
Pratade med en syster häromdan om hur vi innerst inne är de vi alltid varit och ändå inte, essensen eller kärnan i oss är på nåt vis ofäränderlig.
Jag kramar min dotter efter ett och ett halvt år och allt faller på plats igen, vi ler på samma sätt som förr , vi pratar på samma sätt, vi har förståss lärt oss en massa och utvecklat nya strategier, har kanske blivit lite klokare, men vi kan bara fortsätta med vår relation som vi påbörjat för länge sen.
Därför skulle jag så gärna vilja träffa mig själv som 12 åring igen, jag har ett minne av att jag kände mig så stark och fri då på ett diffust sätt, suverän , sprang lika fort som killarna i klassen, lärde mig lätt det jag ville lära mig, bollade lekande lätt med tre bollar i luften hoppade hopprep som en gudinna... haha, ja jag trivdes väldigt bra i min kropp med andra ord.
Sen började saker påverka mig, hormoner , traditioner, förväntningar etc.
Förtrollningen var bruten.
Men för att sluta cirkeln, nånstans i mig är jag fortfarande den där suveräna tjejen, och i gudabenådade ögonblick kan jag också känna det.
Välkommen hem allihopa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mamma,
Gud vad du skriver bra!
Det är väldigt trevlig läsning, poetisk...

Kram matilda

kerstin sa...

Tack Matilda , vad glad jag blir!

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad fint du skriver Kerstin! Vet du vad, jag tycker att din kropp är väldigt fri nu också, befriad och lätt av yoga och taichi. Minns du när vi dansade på mitt land. Våra kroppar då hade ingen ålder, de var starka och fria helt enkelt.

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

En annan skum sak: Jag följer ju din blogg, varför syns inte det, nu ser det ut som om bara Sara följer den ? Men jag har anmält att jag följer den och dina inlägg kommer upp på min bloggsida när du skriver något nytt.