onsdag 7 april 2010

Lycka - ett flyktigt fenomen- missa inte!




I påskhelgen har jag flera gånger upplevt detta efterlängtade tillstånd.



Visserligen jobbade jag alla dagar men det fanns varje dag möjlighet att ta del.



Påskaftonen hade Saras familj planerat en skoterutflykt till Kläpptjärn några kilometer in i skogen, där var pimpeltävling.



Jag tvekade om jag skulle följa efter som jobbet väntade kl. 16 men bestämde mig för att göra det.



Skoterfärden satt jag i en kälke bakom Pontus som körde och Emil som satt på bönpallen, inne i skogen vänder sig Emil om och ger mig ett varmt leende och gör tummen upp, leende-ord-skapande (Samtal med Änglar)- mitt hjärta tar ett skutt av lycka och allt känns stort.



Sen går hela dagen i samma känsla, solen flödar och människor sitter avspända utspridda på isen i lugna samtal eller egna tankar.Vi delar upplevelsen av det goda livet,gemenskap.



Det gäller att fånga möjligheterna, att säga JA -inte tveka - men samtidigt att säga NEJ när det behövs, inte jobba för mycket t.ex.

Inga kommentarer: